مراسم تقدیر از داوطلبان و تشکل های داوطلب پذیر با اهدای تندیس روز بین المللی کار داوطلبانه در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد

سومین همایش ملی تقدیر از داوطلبان و سازمان های مردم نهاد داوطلب محور به مناسبت روز بین المللی کار داوطلبانه در سالن اصلی مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه ترویج کارهای داوطلبانه سومین سال برگزاری مراسم تقدیر از داوطلبان و تشکل های داوطلب محور در روز 14 آذر مصادف با روز بین المللی کار داوطلبانه با حضور پر شور و چشم نواز 1800 داوطلب در حوزه های مختلف سراسر کشور که از 400 سازمان های مردم نهاد، موسسات خیریه و داوطلبان سازمان های خدمات رسان عمومی و دولتی با حضور معاون زنان ریاست جمهوری، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، مدیر کل تشکل ها و خیرین وزارت بهداشت ، مدیر کل مشارکت های جوانان وزارت ورزش و جوانان ، مدیر کل مشارکت ها و تشکل های سازمان مدیریت بحران کشور ، رئیس سازمان بسیج هنرمندان، مدیر کل تشکل ها و خیرین بهزیستی کشور، اعضا و روئسای کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، سرپرست دبیرخانه ستاد راهبری مرکزی ساماندهی مشارکت های اجتماعی محلات شهر تهران، مدیر دبیرخانه ترویج کار های داوطلبانه، و تنی چند از معاونین و مدیران سازمان های مختلف حوزه مشارکت ها، سلامت ، مدیریت شهری و تشکل های کشور با حضور مدیران و روسای شبکه های تشکل ها، مدیران و دبیران موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد و ارکان 400 تشکل کشور برگزار گردید و بخش مختصری از این مراسم به شرح ذیل به اطلاع علاقه مندان رسانیده می شود.

همایش روز بین المللی کار داوطلبانه با صحبت کوتاه مهندس احمد بختیاری دبیر همایش و مدیر دبیرخانه ترویج کار داوطلبانه آغاز شد . بختیاری از فعالیت های دبیرخانه سخن گفت و آمادگی این دبیرخانه برای هم افزایی بیشتر در خصوص شیوه های جذب، حفظ و توانمند سازی نیروی داوطلب و آموزش های آنلاین داوطلبین که به صورت رایگان انجام خواهد پذیرفت با معرفی سایت دبیرخانه ترویج کار داوطلبانه (voluntarywork.ir) ادامه داد که دبیرخانه در حال برگزاری نشست هایی با عنوان اشتراک گذاری تجارب موسسات و تشکل ها در حوزه ارتباط با داوطلبان است . دبیر همایش بیان کرد تجارب به دست آمده تشکل ها بسیار با ارزش بوده و باید در محلی جمع آوری و انتشار یابد که این مهم را دبیرخانه به جد دنبال خواهد کرد.

سخنران بعدی این روز دکتر حق شناس عضو و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران بود که با بیان جایگاه مشارکت و نیاز جامعه به فعالیتهای اینچنینی به صحبت پرداختند.

مهدی شیرزاد سرپرست دبیرخانه ستاد راهبری مرکزی ساماندهی مشارکت های اجتماعی محلات شهر تهران سخنران بعدی مراسم بودند که از جایگاه و نقش مدیران محلات و فعالیت های مشارکت جویانه بانوان در سطح شهر تهران سخن گفته و فعالین اجتماعی را به حضور در محلات و شرکت در نام نویسی و کاندیداتوری مدیت محلات فراخواندند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمرکشور به عنوان سخنران بعدی در این مراسم تاکید کرد: ما به دنبال آن هستیم که در جمعیت هلال احمر با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و داوطلبان مسیر را برای امداد رسانی در حوادث هموار کنیم. دکتر محمد نصیری با بیان اینکه پذیرای همه داوطلبان هستیم، گزارشی از فعالیت های داوطلبان در سیل بهار 1398 دادند و از فعالیت های داوطلبان تشکر و اهمیت آن را بسیار زیاد بیان کردند.

سهیل معینی مدیرعامل انجمن باور به عنوان سخنرانی بعدی به جایگاه رفته و در خصوص شرایط فعلی جامعه و امید داشتن به این جمعیت داوطلب برای گذراندن شرایط سخت فعلی سخن ایراد کرده و از مسئولین و دستگاه های مختلف عمل گرایی و انجام اقدام را طلب کردند. احمد قویدل مدیر کانون هموفیلی ایران نیز به عنوان سخنران بعدی در جایگاه حاضر شدند و با ایراد سخنرانی در خصوص نیاز به تعامل چند جانبه و تقویت جایگاه تشکل ها و شبکه های تشکل ها سخن گفته و موضوع اهدا کنندگان خون را از موضوعات مهم روز که باید مورد توجه قرار گیرد بیان نمودند. حسام الدین نراقی مدیرعامل انجمن امداد ایرانیان با ارائه مطالبی از جایگاه داوطلبان تا نحوه ایجاد ساختار برای حفظ و نگه داشت نیروی داوطلب سخن گفته و یاد و خاطره مرحوم بیژن دفتری ریاست سازمان امداد و نجات کشور در زمان زلزله بم را زنده نگاه داشتند.

در این میان تنها گروه هنری افتخاری دعوت شده به مراسم که همگی از داوطلبان و از مبتلایان به اختلال اتیسم بودند با اجرای زیبای 2 قطعه سرود تمام حضار را به وجد آورده و اولین تندیس روز بین المللی کار داوطلبانه را از دست سخنران بعدی برنامه دریافت نمودند. ( لازم به ذکر است که این گروه به همت انجمن اتیسم ایران فعالیت مینماید)

سخران بعدی سرکار خانم دکتر صدراعظم نوری ریاست کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری و عضو شورای اسلامی شهر تهران از اهمیت نیروی داوطلب و حفظ این سرمایه اجتماعی سخن گفته و داوطلبان را از عناصر اصلی حرکات اجتماعی و مشارکتی دانسته و بر لزوم حضور و نگه داشت آن را تاکید نمودند.

در این مرحله اولین بخش تقدیرها در حوزه داوطلبان و فعالان حوزه های مدیریت شهری با معرفی 10 فرد انتخاب شده از مدیران محلات، خانه های فعال در محلات و کانون های سلامت، گروه های دوام و آتشنشان و مربی داوطلب معرفی و تندیس و لوح تقدیر دریافت نمودند . در این بخش 3 برگزیده داوطلب جمعیت هلال احمر ، 1 برگزیده داوطلب جوانان هلال احمر، 2 تشکل برگزیده وزارت ورزش و جوانان، 3 کانون برگزیده وزارت بهداشت، 1 تشکل برگزیده مجمع تشکل های وزارت میراث، صنایع دستی و گردشگری همچنین 3 برگزیده از دانشگاه علوم پزشکی تهران معرفی شده و لوح و تندیس خود را دریافت نمودند. در این بخش فیلمی از مرحوم حسین علیمرادی که هفته گذشته در یکی از فعالیت های داوطلبانه انجمن دست یاری برای دشت یاری دچار حادثه ترافیکی شده و جان باخته راه خدمت بودند نیز پخش گردید.

لازم به ذکر است بخش اول تقدیرها به انتخاب سازمان های متولی صورت پذیرفته و دبیرخانه در انتخاب ها نقشی نداشته است.

در بخش دوم مراسم سخنرانی دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تبریک این روز به داوطلبان که با عشق فعالیت می کنند آغاز شد و در ادامه تمایل به همکاری با تشکل ها در زمینه ارتقای تاب آوری اجتماعی بیان شد .

ابتکار از آمادگی همکاری از محل اعتبارات سال 98 و حتی چند ماه اخیر پایان سال را نیز برای فعالیت با تشکل های داوطلب محور خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان های مردم نهاد میتوانند روحیه تلاش و همدلی را در جامعه ترویج دهند تسریح کرد : در جامعه ما آسیب های بسیاری نظیر فقر و اعتیاد وجود دارد و لازم است تا تشکل ها نسبت به موضوع افزایش تاب آوری اجتماعی بیش از پیش توجه کنند.

بعد از سخنان دکتر ابتکار بخش دوم تقدیرها صورت پذیرفت

در بخش دوم تقدیر ها، تشکل ها و موسسات خیریه داوطلب محور مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفته و یکی از داوطلبان این مجموعه ها به نمایندگی تندیس داوطلب و لوح سپاس را برای موسسه دریافت نمودند که اسامی تقدیرشدگان به شرح ذیل می باشد.

  • حوزه محیط زیست : پروژه بین المللی Let’s do it در ایران و موسسه سبزکاران بالان
  • حوزه سیل 1398 و مدیریت بحران : موسسه خیریه کودکان فرشته اند، خانه نجات ایران، جمعیت طلوع بی نام و نشان ها، انجمن امداد ایرانیان و تیم نجات موج پیشرو
  • حوزه بهداشت و سلامت : انجمن اتیسم ایران، انجمن اهدای عضو ایرانیان، انجمن بیماران مبتلا به ای بی، انجمن حمایت از بیماران اسکیزوفرنیا ( احبا )، جمعیت همیاران شهر (جهش) ،کانون هموفیلی ایران، موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک)، موسسه خیریه بهنام دهش پور، موسسه کاهش آسیب چترا
  • حوزه زنان و کودکان : انجمن حمایت از کودکان کار، بنیاد خیریه زینب کبری(س)، بنیاد کودک، موسسه خیریه قلب سفید
  • حوزه معلولان : انجمن باور، موسسه پیام آوران ساحل امید
  • رسانه برگزیده : ایرنا ، باشگاه خبرنگاران جوان و خبرگزاری مهر به انتخاب سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر
  • برنامه تلویزیونی همراه به انتخاب دبیرخانه : برنامه سرزمین ما ، برنامه نما دو

لازم به ذکر است بخش دوم تقدیرها بر اساس فرم های پر شده ویژه همایش (نسبت به تعداد ساعات کار داوطلبانه تشکل ، نفر روز فعالیت داوطلبانه تشکل، تعداد جذب داوطلب در یک سال گذشته و چند فاکتور دیگر که برای اولین بار در کشور انجام شده است) انجام پذیرفته و در این حوزه صمیمانه از همکاری اداره کل تشکل ها و خیرین وزارت بهداشت، اداره کل مشارکت های جوانان وزارت ورزش و جوانان، اداره کل مشارکت های سازمان محیط زیست کشور که در ارسال این فرم برای تشکل های سراسر کشور ما را یاری نمودند تقدیر و تشکر می گردد.

دبیرخانه ترویج کار داوطلبانه صمیمانه از داوطلبان، مدیران بخش همکاری با داوطلبان، مدیران عامل، دبیران و دیگر اعضای تشکل های حاضر قدردانی نموده و بابت عدم انتشار نام افراد ارزشمند حاضر در این همایش از همه عزیران پوزش میطلبد .

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت.

    آدرس

    تهران، خیابان اسدآبادی، کوچه چهلم، پلاک 4 ...

    تلفن

    +12 (0) 345 678 9

    ایمیل

    info@company.com